tisdag 2 oktober 2012

inläggets rubrik

nu är jag här igen. det här med blogg lockar ändå lite. läste något klokt i dag. något i stil med att skrivande inte bara kräver inspiration utan också transpiration. alltså kontinuiteten i skrivandet är lika viktig som inspirationen. skriver man inget för att man inte är inspirerad blir heller inget skrivet. skrivande föder inspiration. dagens kloka för matilda. har de senaste dagarna insett och lärt mig ett och annat om mig själv. jag är fantastiskt, till exempel. jag tycks också klä bättre i lång kappa och kjol än i sliten skjorta, jeans och converse. om man räknar klädsamhet i blickar på stan det vill säga. och vissa dagar gör man ju det. i dag var en sådan dag, då det behövdes. ett glas vin behövdes också, nu ångrar jag det och suktar efter coca-cola men alla affärer har stängt och jag vägrar vara den som går till burger king i jakt på coca. h2o.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar