torsdag 27 september 2012

som halloumi låter den...

min käke alltså. märkte det nyss, efter att jag sjukgymnastiserat igenom de övningar jag ska göra. nu låter den alltså knarrigt. inte alls som en gammal spökdörr, utan som grillad halloumi. känns aningen obehagligt, som att de kompenserad avsaknaden av käkledsdisk med att slänga in en gammal grillad halloumibit mellan käkarna. käckt. hehe. hur som helst. har filmat etnolog och ungdomar idag, därpå aw-fika (etnologen sa skarpt åt mig att jag inte kan kalla det vi gör för skolarbete "du går ju inte i skolan utan på högskola!" så nu vet jag inte var det ska kalla det. jobb får det blir. utbildande arbete.därav aw och inte as.) och sen lät jag mig övertalas att med stativet på ryggen inte välja gröna linjen mot hässelby och hem till odenplan utan i stället åka pendeln tjugo minuter bort till flemingsberg där kompisarna studentpubbade. två öl och en fireball (som julafton i munnen!) senare åkte vi in till stan och till hellbergs (där arborelius nr. 2 figurerade precis som vid puben och som egentligen överallt där jag också är men alltid steget före) där vi jellyshotade och prickade lysarmband över ölflaskor som på ringarna på midsommar. sen blev det nog och jag gick hem för att se på bonde söker fru efter att jag zappade dit i söndags (typisk söndag) och tyckte att 1. kamelbonden har bra radioröst och verkar hippielugnt festlig, 2. klas har glimten i ögat när man inte tror det, 3. vadhannuheter tittade på fel grupp tjejer när de skulle träffa dem för första gången, men i andra reklamen dog tv4play. så nu blir det till att gå och lägga sig i sängen jag gjort om till soffa! varsågoda! hela dagen á la internet - utan eftertanke!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar