onsdag 19 september 2012

alltings svåra.

jag har börjat drömma mig bort igen. det är så mycket finare där. en konstant belåten och upphetsat nervös liten klump lång ner i magen. det brukar gå kanske ett - ett och ett halvt år. sen har jag flyttat på mig igen, eller ändrat något annat. så har det varit sedan jag slutade gymnasiet. då jobbade jag i lite mer än ett år hos min granne, sedan åkte vi iväg till nya zeeland och australien i åtta månader och sen tillbaks. jag hann vara hemma i någon månad innan jag flyttade till lund. där läste jag litteraturvetenskap i ett och ett halvt år. sen tillbaks till stockholm för tre års journaliststudier. nu har jag kommit halvvägs och vill göra mer igen. plugga utomlands. skriva en bok. inte stå still. jag tror jag jagat bort min kreativa stillhet med en fysisk rörelse. det är dumt. kanske jag ska stanna kvar och ta tag i mig själv. fast nja. det där handlade ju mest om att skriva skönlitterärt. journalistiskt skrivande är man tvungen att pressproducera fram och då kan det bli riktigt bra. det är bara att kasta sig handlöst ut. i skönlitteratur går det inte riktigt till så. förrän man publicerat nåt kanske. den hisnande känslan av att veta att ingen fångar en för att det är ens egen business. jag har ännu inte producerat det där jag drömde om att göra innan jag var tjugofem. men jag har fortfarande ett par månader på mig så det är lugnt. på ett närmare, mer konkret, plan har jag lätt beslutsångest angående helgen. eller fredagen rättare sagt. jag är bjuden på födelsedagsfest på fredagen som nog kommer bli skoj men mamma och pappa ska till landet i helgen och det kommer vara fint väder och man kan plocka svamp och äpplen och rabarber och vinbärsbuskblad. jag vill båda ungefär lika mycket. det kan vara sista fina dagen på landet n å g o n s i n. och det är första och sista gången som min kompis fyller 25. hur göra? har tvättid 07.00. kommer ju inte hända att den tvätten blir tvättad.
här är alltså så som instagram ser på landet.
ernst-outfiten man kan gå i med gott samvete och dessutom trivas alldeles ypperligt.
och så en random fin bild på allt det där.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar