onsdag 10 augusti 2011

femtiofyra.

ge mig råd. jag är delad mitt itu just nu och ett råd kan vara mitt lim. jag vet helt enkelt inte vad jag helst vill göra. fel. jag vet vad jag helst vill göra men slåss mot det jag helst borde göra. jag läser ju redan journalistik i stockholm. men tänk om man skulle kunna byta till journalistik i lund? mycket bättre! då kan jag bo i malmö. istället för att bo hemma, utanför vallentuna, med en och en halv timmes pendling TILL skolan och en och en halv timme hem. med en timme IN till stan och en timme HEM. var finns då tiden till spontanitet och vardagsöl? jo, på roslagsbanan. och det finns inte en skymt av ett ledigt hyreskontrakt någonstans närmare (inte täby!) stan. men i malmö finns det, sägs det. och malmö är fantastiskt och i skåne och skåne i sig är absolut underbart och snart har jag två bröder där men också två föräldrar hemma men var är mina vänner? överallt. utspridda som om någon samlat ihop oss alla som snöflingor och sen kastat upp i luften att dala ned över jorden. typiskt. så, varaförnuftigistockholm eller måbraundertidenmanpluggarimalmö?
jag vet att det mest ekonomiska är att bo hemma. men det klarar jag inte av i två och ett halvt år till ens om jag flyttar ut i garaget. nej. nej. nej.
lyssnar sedan tre dagar nästan uteslutande på björnstammens vart jag mig i världen vänder för här står jag med tomma händer, längtar efter något som kan rädda mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar