måndag 15 augusti 2011

femtiofem.

http://www.youtube.com/watch?v=0_z_UEuEMAo


ni vet, den typen av människor som är så insatta att låttiteln inte ska behöva nämnas, bara albumnamnet.
i dag är jag trött i själen i vanlig ordning men ändå lite nöjd med mig själv. jag sprang faktiskt en bit, i skogen. efter att jag tittat på molnen på bryggan i regn sprang jag genom skogen. hoppade över stockar och nedfallna grenar. stannade för att titta på en grop som rörde sig. någon hade eldat i gropen, eller, gropen hade blivit till för att någon eldat där ingen grop var från början. nu sprang myrorna där, precis som jag. fast jag stod still.
sen är jag också inte nöjd med mig själv. klockan är halv sju och jag har omtenta i morgon. jag är osäker på vad jag kan och ännu mer osäker på vad jag inte kan. rädd att jag får reda på det i morgon. jag har aldrig pluggat mycket, oftast bara alldeles lagom för att klara mig. jag måste ändra på det, vill inte vara en sån som bara anstränger sig lagom mycket för att leva på riktigt (ja, man lever lite mer om man får bra betyg då och då).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar