fredag 4 juni 2010

trettioett.

se här, en gammal text:

"när jag känner mig liten brukar jag tänka på rymden. kanske känner jag mig liten för att någon annan är stor, för att någon sågat av mig vid anklarna, för att någon brutalt puttat ned mig från den lilla egenhändigt byggda piedistal jag kämpat för att komma upp på eller för att jag helt enkelt är besviken på mig själv och andra. då tänker jag på rymden. helt ologiskt, rymden är ju jättestor. vilket gör mig till jätteliten i jämförelse. men det får mig att må bättre. för då vet jag att jag inte är något annat än en liten prick en tusendels sekund. och små prickar i tusendels sekunder har inte tid att begrunda sin litenhet. således är lille prinsen min fanbärare, min ledstjärna och min alldeles egna livsfilosof."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar